Şiirsel Gerçekçilik 1930’larda Fransa’da ortaya çıkmış ve 2.Dünya Savaşı’nın sonuna değin ülke sinemasında etkili olmuş bir stildir. Proto-noir bir aydınlatma ve sanat yönetimi ile dönemin işçi sınıfını, sosyal durumunu karamsar hikayelerde anlatan bu filmlerin kökleri realist edebiyatta bulunabilir.
 
Jean Gabin’i bir antikahraman olarak izlediğimiz Julien Duvivier’in Pépé le Moko (1937) filmi Şiirsel Gerçekçilik’in başlangıç filmi olarak kabul edilir. 
 
Şiirsel Gerçekçilik’in kendisinden sonra gelen İtalyan Yeni Gerçekçiliği ile Fransız Yeni Dalgası üzerinde önemli derecede etkisi olduğu düşünülmektedir.
 
Hafta dahilinde filmlerini izleyeceğimiz yönetmelere ilaveten oyuncu Jean Gabin, bu dönemdeki birçok filmin senaryosunu yazmış olan şair Jacques Prévert ile set tasarımcısı Alexandre Trauner Şiirsel Gerçekçilik denildiğinde öne çıkan isimlerdir.